
هنگامی می توان خودرو را ایمن نامید که در موقع
تصادف از قسمت جلو یا عقب در قسمت اتاق و سرنشینان آن کوچک ترین تغییر شکلی
ایجاد نشود . برای رسیدن به این خواسته آزمایش مختلفی در روی خودروها
انجام می شود و آن ه را با سرعت تقریبی 5 کیلومتری به ساعت به مانع بتونی
می کوبند . نتیجه شکل بدنه خودرو را پس از صابت ضربه برروی بدنه آدامک داخل
خودرو اندازه می گیرند . آن قدر در طراحی بدنه خودرو تغییر شکل به وجود می
آورند که ضربه پذیری دمانه آن به حداکثر برسد . سپرها ایمنی خودروها :
با نصب سپرهای ایمنی ضربه گی ...