پایانامه

پایان نامه و مقاله های دانشجویی

پایانامه

پایان نامه و مقاله های دانشجویی

مقاله ترجمه شده بررسی فن­ آوری­ های فتوولتاییک خورشیدی

بررسی فن­ آوری­ های فتوولتاییک خورشیدی

تکنولوژی های فتوولتاییک خورشیدی، مواد جذب کننده نور، کاربردهای خورشیدی
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها ۴
فرمت فایل doc
حجم فایل ۲۰۴ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۲۳

A review of solar photovoltaic technologies

a b s t r a c t
Global environmental concerns and the escalating demand for energy, coupled with steady progress in
renewable energy technologies, are opening up new opportunities for utilization of renewable energy
resources. Solar energy is the most abundant, inexhaustible and clean of all the renewable energy
resources till date. The power from sun intercepted by the earth is about 1.8×۱۰۱۱ MW, which is many
times larger than the present rate of all the energy consumption. Photovoltaic technology is one of the
finest ways to harness the solar power. This paper reviews the photovoltaic technology, its power generating
capability, the different existing light absorbing materials used, its environmental aspect coupled
with a variety of its applications. The different existing performance and reliability evaluation models,
sizing and control, grid connection and distribution have also been discussed

بررسی فن­ آوری­ های فتوولتاییک خورشیدی

 چکیده

نگرانی های جهانی در مورد محیط زیست و نیاز روز افزون به انرژی، که با پیشرفت پیوسته­ی تکنولوژی های انرژی تجدیدپذیر همراه است، فرصت های جدیدی را برای استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر فراهم آورده است. انرژی خورشیدی پاک، تمام نشدنی و فراوان ترین نوع در بین تمامی منابع انرژی های تجدیدپذیر تا به الان است. توان دریافتی از خورشید بر روی سطح زمین تقریبا ۱٫۸*۱۰۱۱ مگاوات است، که بسیار بیشتر از کل مصرف انرژی بر روی زمین است. تکنولوژی فتوولتاییک یکی از بهترین روش های بهره برداری از انرژی خورشیدی می باشد. این مقاله، به مرور تکنولوژی فتوولتائیک، قابلیت تولید توان با این فناوری، و انواع مواد بکار رفته برای جذب نور می پردازد. مدل های ارزیابی قابلیت اطمینان و عملکرد کنونی مختلف، تعیین ظرفیت و کنترل، نحوه اتصال به شبکه و توزیع آن نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

آسیبهای روانشناختی اینترنت و شبکه های اجتماعی

آسیبهای روانشناختی اینترنت و شبکه های اجتماعی و راه مقابله با آن

آسیبهای-روانشناختی-اینترنت-و-شبکه-های-اجتماعی-و-راه-مقابله-با-آن

آسیب های ناشی از اینترنت
انسان با بهره جستن از اینترنت از فراسوی مرزها با فرهنگ های گوناگون آشنا می شود .
با توجه به این که اینترنت ابزاری وارداتی است ، به رغم چنبه های سود مند فراوان ، می تواند بسیار آسیب زا نیز باشد . این آسیب زایی گروه های سنی خاصی را تهدید می کند که از اینترنت بیشتر استفاده می کنند . بنابراین ، قشر نوجوان در معرض تهدیدات جدی قرار دارد ، زیرا کودکان تا قبل از بلوغ از انگیزه های قوی جنسی بر خوردار نیستند و در جوانی هم ، رشد عقلانی بهتر می تواند بر غرایز مهار بزند ، حال آن که در دوره نوجوانی ، هم انگیزه های جنسی قوی ترند و هم غلبه هیجانات و احساسات به گونه ای است که گاه عقل را تحا مهمیز خود قرار می دهد . از این رو مشاهده فیلم های تحریک کننده ، انگیزه های جنسی نوجوانان را قوتی بیش تر می بخشد و تماشای فیلم های جنایی و خشونت بار ، هیجانات و احساسات نوجوانان را تشدید می کند .
اینترنت ، از تازه ترین دستاورد های بشر و آخرین عضو خانواده تکنولوژی است که حدود چهل سال است قدم به زندگی انسان گذاشته ، و در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند. دنیای اینترنت ، دنیایی مجازی است که با دنیای واقعی پیرامون ما تفاوت های دارد . در جهان مجازی ، انسان با سرزمینی بدون مرز متوجه می گردد که فرهنگ های مختلف تشکیل شده است .
بدین ترتیب ، یکی از وسائلی که امروزه در فضای خانه مشکل آفرینی و حتی روابط والدین و فرزند نوجوان را تحت الشعاع خود قرار می دهد ، بهره گیری نامناسب از فناوری اطلاعات در خانواده است که علاوه بر همه موارد گفته شده ، گاه زمینه ضعف تحصیلی یا افت تحصیلی را فراهم می نماید و در مواقعی نیز موجی اصطکاک بین والدین و فرزندان می شود . لذا در این مقاله ، ابتدا به بحث درباره آ؛سیب هایی می پردازیم که نوجوانان استفاده کننده از اینترنت را تهدید می کند و سپس به راه کارهای پیشگیری از آن اشاره می کنیم.

دانلود فایل

مقاله برج خنک کننده

برج خنک کننده

برج-خنک-کنندهاین پاورپوینت در مورد برج خنک کننده و انواع آن می باشد در ۳۰ اسلاید

وسیله‌ای برای دفع حرارت زاید آب مورد استفاده در چگالنده به جو از طریق تبادل حرارتی با هوا است. برج‌های خنک‌کن معمولاً با تبخیر آب، حرارت ایجاد شده در یک واحد شیمیایی را دفع کرده و سیال سرویس را تا دمای حباب  مرطوب هواپایین می‌آورند؛ البته باید در نظر داشت در برخی از برج‌های خنک‌کن با چرخه بسته که به برج خنک‌کن خشک مشهور هستند، کاهش دمای سیال سرویس صرفاً تا دمایی نزدیک به دمای حباب خشک هوا امکان‌پذیر است.

برج های خنک کن مورد استفاده در نیروگاه ها از لحاظ فرم کلی تفاوت های قابل توجهی با سایر برج های خنک کننده دارند. طراحی بدنه این برج های خنک کن با فرم ونتوری، موجب می گردد جریان هوای طبیعی از قسمت پایین به برج وارد شده و از قسمت بالایی خارج گردد. سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید دلیل ابعاد بسیار بزرگ این برج ها و هزینه بالای ساخت آن است. دلیل بزرگ بودن سازه کولینگ تاور های نیروگاهی همانگونه که بیان شد بهره گیری از جریان طبیعی هوا و کاهش هزینه استفاده از فن و جریان اجباری است. بدین ترتیب با کاهش قطعات متحرک، علاوه بر بالا رفتن عمر برج خنک کن نیروگاه، هزینه مصرف برق و تعمیرات نیز به شدت کاهش می یابد.

البته باید توجه داشت در برخی از طراحی ها، در قسمت ورودی هوا فنهایی نیز تعبیه می گردد تا درصورت کافی نبودن جریان طبیعی هوا، با ایجاد جریان اجباری موجب خنک شدن سیال شوند.

کولینگ تاور نیروگاه ها از لحاظ نحوه خنک کاری به دو حالت کلی تقسیم می گردند

۱- برج های خنک کننده نیروگاهی هوا خنک (برج خنک کن نیروگاه خشک) : این نوع برج های خنک کن دارای رادیاتورهایی در قسمت ورودی می باشند که با جریان هوای عبوری، آب داخل آن خنک می شود. این حالت باعث می شود سیال خنک شونده (آب) با هوا در ارتباط نباشد و مصرف آب در اثر تبخیر در حد صفر باقی بماند.

به عبارت ساده‌تر، برج خنک‌کننده سیستمی است که از آن به جهت خنک سازی آبی در فرآیندهای سردسازی سیستم‌های تهویه مطبوع، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و غیره استفاده می‌گردد.

از برج خنک‌کن در سیستم خنک‌کاری واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمیایی و سایر واحدهای شیمیایی مشابه، نیروگاه‌های حرارتی و سیستم‌های اچ‌وی‌ای‌سی برای تهویه مطبوع ساختمان استفاده می‌شود. دسته‌بندی برج‌های خنک‌کن بر اساس نوع تماس هوا با آب صورت  می‌گیرد؛ متداول‌ترین گونه‌های برج خنک‌کن بر اساس مکانیزم‌های جابه‌جایی طبیعی و جابه‌جایی اجباری تقسیم‌بندی می‌شوند.

دانلود فایل

تحقیق کاربردهای لیزر در صنعت


تحقیق کاربردهای لیزر در صنعت

تحقیق-کاربردهای-لیزر-در-صنعتاز جمله لیزرهایی که در صنعت کاربردهای فراوانی دارند لیزهای CO2 ، ND:YAG و لیزر اکسایمر هستند. از این لیزرها برای کاربردهای صنتعتی مختلف مثل جوشکاری ، سوراخکاری ، حکاکی ، آبکاری ،برش ، شمش سازی ، شکل دهی و ... استفاده می شود . دانلود فایل

نرم افزار خیاطی راحت ورژن 8.00


نرم افزار خیاطی راحت ورژن 8.00

نرم-افزار-خیاطی-راحت-ورژن-8-00 ویژگی ها و قابلیت های این نرم افزار به شرح زیر می باشد : 1-قابلیت استفاده در خیاطی های مردانه و زنانه 2-قابلیت تعریف ویرایش حذف چاپ و جستجو مشتریان 3-قابلیت تعریف ویرایش حذف چاپ و جستجو اندازه لباس های مشتریان 4-قابلیت تعریف انواع مدل لباس هم زنانه هم مردانه 5-قابلیت تعریف هزینه های دوخت هر لباس 6دانلود فایل